Pages

Monday 30 July 2012

Apa harus di buat?

Sungguh ya Allah,
Aku amat mencintai dirinya,
Ingin saja aku tunjukkan segala apa yang aku rasakan padanya,
Tiap saat dan detik aku teringat padanya,
Sungguh ya Allah,
Aku mencintai dirinya,
Bukan cantiknya,
Bukan kepandaiannya,
Bukan hartanya,
Bukan jua keturunannya,
Aku tertarik pada personalitinya.
Sungguh ya Allah,
Aku ingin bersamanya tiap waktuku,
Namun aku memahami,
Hatinya dalam genggamanmu,
Tidak dia juga mencintaiku,
Cintaku tidak dihiraunya,
Mungkin saja kewujudanku tidak pernah menyentuh hatinya,
Ya Allah,
Hatiku resah,
Tenangkan ia ya Allah,
Lapangkan ia Ya Allah,
Didiklah hatiku untuk menerima ketetapanmu,
Andai engkau ingin jadikan dia jodohku jauhilah aku dari melakukan dosa antaranya,
Jika dia bukan jodohku,
Buangkanlah perasaan cintaku ini jauh dari hatiku buatnya.
Sungguh ya Allah aku hanya hambamu yang lemah,
Tidak mungkin bisa berdepan prasangka dan cemburu,
Melihat keramahannya pada laki-laki lain sedangkan aku seperti tidak wujud padanya.
Sungguh ya Allah,
Aku ingin perhatiannya.

No comments:

Post a Comment

 

Followers